Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. Jednocześnie zmienia się sposób, w jaki żyjemy i działamy w gospodarce. Coraz częściej przenosimy nasze działania do Internetu. Świadczą o tym statystyki. Wraz z pojawieniem się pandemii SARS-CoV19 rynek e-commerce jest beneficjentem ograniczeń w swobodnym przepływie.

Planujesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz jak zacząć? Chcesz skutecznie przyciągnąć uwagę klientów i zdobyć pewną reputację wśród konsumentów? Kluczem do sukcesu jest odpowiednie pozycjonowanie strony sklepu. Z tego artykułu dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia strony internetowej, aby zajmowała wysokie pozycje w Google.

Wszystkie początki są trudne

Załóżmy, że myślałeś o stworzeniu strony internetowej dla prowadzonego przez siebie sklepu. To bardzo odważny krok z potencjałem do dalszego rozwoju. Termin, który powinieneś znać, to transformacja. co się pod tym kryje Konwersja to nic innego jak przekształcenie czytelników (odbiorców treści) w klientów. Internauci, którzy trafiają na stronę Twojego sklepu, krótko analizują dane zawarte na stronie. Jeśli powyższe informacje go zainteresują, może zdecydować się na zamówienie Twojej oferty.

Jednak przyniesienie korzyści odbiorcy nie jest procesem łatwym. Klienci są z natury kapryśni i zorientowani na szczegóły. Dlatego przede wszystkim zastanów się, na jakiej platformie będzie działać Twój sklep. Wybór odpowiedniej platformy jest najtrudniejszym zadaniem, ponieważ wymaga dokładnej analizy różnych czynników. Pamiętaj, że strona Twojego sklepu będzie ewoluować z czasem. Jeśli nie wiesz, co robić, skontaktuj się ze specjalistą SEO. Ich cenny wkład może pomóc Ci na początku wybranej ścieżki.

Strukturalizm

Załóżmy, że zrobiłeś już pierwszy krok. Teraz czas na kolejny problem, czyli stworzenie odpowiedniej struktury kategorii, podkategorii i opisu produktów na stronie Twojego sklepu. Ta struktura powinna działać intuicyjnie. Zainteresowani potencjalni klienci muszą wiedzieć, gdzie znaleźć rowery, a także akcesoria dla rowerzystów. To oczywiście przykład, ale jakże obrazowy. Struktura powinna być hierarchiczna i działać jak rozgałęzione drzewo. Jest to spopularyzowane przez Google Boty.

Sztuką jest wiarygodność

Klienci muszą czuć się bezpiecznie na Twojej stronie. Nie kupi niczego w Twoim sklepie, jeśli nie będzie pewien, czy dane przesyłane przez stronę są bezpieczne. Do tego warto zaopatrzyć się w certyfikat SLL. Co to jest i za co odpowiada? Wspomniany certyfikat SLL jest narzędziem, które określa bezpieczeństwo Twoich danych. Bardzo ważna rzecz. Podstawą handlu jest zaufanie naszych klientów, niezależnie od tego, czy prowadzimy sprzedaż stacjonarną, czy przez Internet. Warto zauważyć, że jest to ważny czynnik w pozycjonowaniu. Google sprawdza, czy strony pojawiające się w wyszukiwarce zawierają certyfikat SLL.

Optymalizacja strony internetowej

Nie ma nic gorszego niż wolno ładująca się strona. W kategoriach laika, użytkownicy sieci bardzo troszczą się o czas i nie cierpią z powodu „lagów”. Warto sprawdzić szybkość strony. W jaki sposób ładowane są treści publikowane w witrynie Twojej firmy? Jeśli Twoja strona działa wolno, warto poszukać przyczyny. Istnieją narzędzia, które mogą pomóc w znalezieniu źródła problemu i jego wyeliminowaniu. Zalecanym programem do tego jest PageSpeed ​​​​Insight.

Długi URL?

Zanotuj adres swojej strony internetowej. Roboty Google nie lubią długich, dziwnych adresów URL. Jeśli chcesz uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarkach, zwróć uwagę na adres swojej strony internetowej. Postaraj się, aby było krótkie i zawierało kluczowe frazy. Uwaga ta dotyczy nie tylko samego adresu na stronie, ale również umieszczonych na niej kategorii i podkategorii. Widząc długi adres strony internetowej składający się z krzaków i dziwnych symboli, klienci nie będą traktować Twojego sklepu poważnie.

Zwróć uwagę na treść

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?
Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Czynnikiem wpływającym na wyniki targetowania jest odpowiednia treść. co mamy na myśli? Wiele osób ocenia firmę po tym, co pojawia się na jej stronie internetowej. Odsyłamy do zdjęć produktów i ich opisów. Dotyczy to również opisów kategorii i podkategorii. Widząc, że treść jest przygotowana w sposób obrażający polski słownik, pisana blokami, prosta i nudna, klienci zrezygnują z zakupu. Nie potraktuje cię poważnie.

Z punktu widzenia zasad SEO należy zwrócić uwagę na strukturę treści publikowanych na stronie. Wyszukiwarki cenią ciekawe treści o określonej strukturze. Zamiast bloków tekstu, które są trudne do odczytania, użyj nagłówków i nagłówków pośrednich (H1, H2, H3). Poprawnie napisany tekst musi również charakteryzować się trafnym doborem słów kluczowych. Kluczowe frazy, które musisz znać, aby zacząć, są podstawą Twojego pozycjonowania. Nie ruszaj się, jeśli źle wybrałeś frazę. Powszechnie używane są frazy typu long tail.

Co oznacza to słowo? Długie ogony to długie, proste frazy, które naśladują pytania, które zadają potencjalni klienci. Narzędzia potrzebne do badań to Ubursuggest, Google Ads i Senuto. Z punktu widzenia pozycjonowania niezwykle ważna jest treść. Wyjątkowość jest absolutnym wymogiem dla robotów Google, aby uznały, że Twoja witryna jest godna wybicia jej wyżej w rankingach wyszukiwarek. Dlatego kopiowanie treści z innych stron internetowych jest niedopuszczalne. Fachowo zjawisko to znane jest jako podwójna treść i jest karane przez wyszukiwarki. Unikalna, przekonująca treść to połowa sukcesu.

Dobra treść to także przemyślana reklama. Nie jest nierozsądne stwierdzenie, że jest to handel lewarowany. Stwórz firmowego bloga, na którym możesz umieszczać angażujące, przyciągające wzrok treści i podlinkować frazy kluczowe do adresu Twojego sklepu. Dzięki temu wypozycjonujesz stronę swojego sklepu wyżej w wyszukiwarkach i pomożesz zwiększyć konwersje.