Wyposażenie sklepu spożywczego

Wyposażenie sklepu spożywczego: konkurencja na rynku spożywczym nasila się z roku na rok. Ten obszar działalności można nazwać wiecznym, ponieważ żywności zawsze brakuje. Stabilność rynku przyciąga nowych graczy próbujących wejść na rynek. Wszystkie inne rzeczy są równe, jak wyprzedzić konkurencję? Kup odpowiedni sprzęt i meble sklepowe. Reputacja każdej firmy zależy od opinii klientów, które kształtują się każdego dnia. Specjalistyczne wyposażenie sklepów spożywczych przeznaczone jest do utrzymywania towarów w optymalnych temperaturach, przechowywania i ekspozycji.

Zalety wysokiej jakości wyposażenia sklepu spożywczego

Używanie szafek z lat 70. to ryzyko dla własnego biznesu. Ale nowoczesna technologia zapewni znaczny wzrost firmy:

  • Świeżość i bezpieczeństwo produktów – Dzięki urządzeniom chłodniczym sklepy spożywcze są w stanie uporządkować prawidłowy stan magazynowy i wygodnie go wyeksponować w holu. Modele utrzymują towar w dobrym stanie przez długi czas.
  • Oszczędzanie energii – Zużycie energii przez urządzenie jest znacznie zmniejszone. Nowoczesny sprzęt nie jest tak żarłoczny jak poprzednie generacje.
  • Ergonomia – Wyposażenie sklepu spożywczego pozwala klientom i pracownikom na szybki odbiór towaru.

Różne wyposażenie sklepu spożywczego

Określenie wyposażenia punktu sprzedaży produktu:

  • Chłodnictwo – instalowane w halach lub magazynach. Pełni funkcję przechowywania, urozmaicenia – chłodziarka i zamrażarka, gablota, kredens, stół chłodniczy.
  • Waga i opakowanie — Standaryzacja przedmiotów przed wystawieniem lub sprzedażą produktów według wagi.
  • Wyposażenie handlowe sklepów – oprócz wyposażenia chłodniczego są to prowadnice ścienne, regały, gabloty niechłodzące, kasy fiskalne.
  • Technologia – krajalnice do chleba, maszynki do mielenia mięsa itp. Pozwala sprzedawać produkty nie na sztuki, ale na sekcje. Stosowany w połączeniu z urządzeniami do pakowania.
  • Sztućce – pojemniki ze stali nierdzewnej, ceramiczne lub plastikowe, profesjonalne noże, deski do krojenia, miski i inne sztućce.
  • Powiązany sprzęt do handlu detalicznego artykułami spożywczymi — kosze i wózki, znaki, etykiety, miarki i torby zbiorcze.
  • Meble sklepowe – szafy na wino, regały na pieczywo, regały niskie i wysokie (drewniane i metalowe), szafy wiszące, drewniane.

Kompletne wyposażenie sklepu spożywczego

Jeśli planujesz samodzielnie wyposażyć sklep spożywczy, rozważ:

  1. Asortyment towarów – logiczne jest kupowanie mebli sklepowych lub wyposażenia na te pozycje, które już istnieją w umowie lub mają się pojawić w najbliższym czasie.
  2. Obrót i objętość produktu – weź pod uwagę wielkość urządzeń chłodniczych i witryn, zarówno do przechowywania towarów w magazynie, jak i do ekspozycji w strefie sprzedaży.
  3. Przestrzeń w pomieszczeniu — pozostaw wystarczającą szerokość przejścia między rzędami.

Właściwy dobór sprzętu handlowego sprawi, że Twoja firma będzie bardziej wydajna i otworzy więcej możliwości. Zanim kupisz sprzęt lub złożysz zamówienie w firmie, która projektuje stoisko targowe, musisz mieć szczegółowy sklep spożywczy i zastosować przemyślane techniki procesów biznesowych. Zwykłe półki i witryny, lodówki i zamrażarki można ustawiać pojedynczo, w różnych miejscach, bez żadnych środków zapewniających ich wzajemną kompatybilność i kupować zgodnie z głównymi wskaźnikami ich pojemności.

Półka sklepowa

Wyposażenie sklepu spożywczego
Wyposażenie sklepu spożywczego

Regały handlowe są integralną częścią nowoczesnego sklepu spożywczego lub wyspy sprzedażowej. Różnorodne modele i konstrukcje regałów pozwalają na efektywne wykorzystanie ich do ekspozycji różnego rodzaju produktów. Wyświetlanie na nich pozycji zapewnia dobrą widoczność i pozwala na bieżąco monitorować ich dostępność, szybko reagując na wzrosty lub spadki popularności pozycji poszczególnych kategorii. W przypadku sklepów z ladami najlepszym rozwiązaniem jest montaż półek ściennych. Dla działów pracujących w systemach samoobsługowych odpowiednie są regały jednostronne lub dwustronne.

Półki do przechowywania i ekspozycji towarów:

  • Uniwersalne metalowe półki. Różnią się od wielu podobnych konstrukcji tym, że nie posiadają połączeń śrubowych, dzięki czemu produkty te są łatwe i wygodne w montażu.
  • Półki na warzywa i owoce. Przeznaczone do przechowywania, ekspozycji i sprzedaży produktów owocowo-warzywnych.
  • Stojak na chleb. Dzięki obecności koszy w różnych rozmiarach i konfiguracjach pozwalają na optymalne ułożenie grupy produktów piekarniczych.
  • Stojak na wino. Stojak na wino tworzy bogate wnętrze działu sprzedaży win i jest ozdobą każdego sklepu.
    regał magazynowy. Przeznaczone do przechowywania pojedynczych produktów oraz produktów pakowanych w kartony.

Kosze są często używane do eksponowania artykułów promocyjnych lub sezonowych w sklepach spożywczych. Dla wygody kosz posiada regulowane dno, które można podnosić lub opuszczać w zależności od pozostałego ładunku.

Sprzęt chłodniczy

Sercem każdego sklepu spożywczego jest sprzęt chłodniczy. Urządzenia chłodnicze przeznaczone są do przechowywania i ekspozycji produktów zamrożonych, schłodzonych lub wymagających specjalnych warunków przechowywania. Wybierając sprzęt chłodniczy do sklepu spożywczego należy wziąć pod uwagę parametry powierzchni sprzedażowej, dogodną aranżację oraz możliwość maksymalnego wykorzystania powierzchni handlowej.

Sprzęt chłodniczy dzieli się na:

  • witryny chłodnicze do zabudowy stosowane są najczęściej w małych i średnich sklepach o powierzchni poniżej 150-250 m2. Główną zaletą szaf z zabudową meblową jest ich mobilność i możliwość podłączenia w dowolnym miejscu w obszarze sprzedaży. W razie potrzeby witrynę na zabudowanej chłodni można łatwo przesunąć i ustawić w dogodnym miejscu.
  • chłodzenie zewnętrzne zakłada obecność centralnej jednostki chłodniczej, do której podłączone są meble chłodnicze. Zewnętrzne agregaty chłodnicze mają wiele zalet:
  • niski poziom hałasu w strefie sprzedaży, pozytywnie wpływa na samopoczucie klientów, pracę pracowników oraz poprawia komfort panujący w sklepie.
  • oszczędzanie energii.
  • w sklepie nie ma rozpraszania ciepła.
  • kompaktowa konstrukcja, niewielkie gabaryty.

Dodatkową sprzedaż produktów można promować poprzez strefę sprzedaży oświetlenia (rekomendowane powierzchnie dla tego oświetlenia to powierzchnie handlowe, showroomy). Każdy sklep ma coś, co skrywa się przed oczami klienta, ale bez tego praca sklepu nie byłaby możliwa.